marți, 17 martie 2015

Sculpeaza-ti silueta, un titlu arhicunoscut si un inceput firav


Nu cred sa fi inceput sa sculptez la ceva, si mai ales la corpul meu. Fara sa misc prea multe degete in ultimele 5 luni de dupa maratonul de la Berlin din final de Septembrie 2014, am reusit sa iau 5 Kg in greutate. Niciodata nu patisem asa ceva. Poate cauza sa fie lipsa de sport total si/sau mancare cam neadecvata. Da, cred ca ultima varianta ar fi mai credibila. Dar, ce as dori sa impartasesc este o reteta simpla si experienta mea de o luna de zile dupa care nu mi-a venit sa cred ca am scapat de 4,4 Kg.

Am inceput la mijloc de Februarie dupa niste analize medicale care m-au pus pe ganduri.

Decizia mea, destul de radicala : fara dulce.

Dulce inseamna cam tot ce e in viata noastra si ma refer doar la alimentatie (inclusiv bauturi). Fac o paranteza sa spun ca sunt sute de mii de diete si retete neaplicabile la modul general.Fiecare om are propriul metabolism.Dar ce este important, necesar si aplicabil la modul general este PERSEVERENTA si ATENTIA si cred ca multi pot sa le aplice pentru un scop. Mi-am folosit experienta in nutritie castigata datorita sportului si a sfaturilor de la oamenii pe care i-am cunoscut.Si am incercat pentru prima oara sa vad daca se poate DOAR din alimentatie si fara sport. Sincer, m-a cam incurcat triatlon-ul din 28 Februarie 2015 unde a trebuit sa alerg putin, sa merg pe bicla si sa mai si inot.Nu stiu cat s-ar putea pune la greutatea pierduta.La competitia asta am fost foarte relaxat.

Dar sa incep :

Dupa analize si rezultate, decizia mea din prima zi a fost : fara dulce, fara vitamine si fara alte bauturi in afara de apa si ceai din plante (nu la pliculet).

Lichide - fiecare zi timp de 1 luna :

- 3 cani de 250 ml cu ceai pe zi diferit ca si compozitie de la o zi la alta (doar baut acasa)

- apa cam in cantitate de 1 L pe zi

- din cele de mai sus, cel putin 250 ml dimineata pe stomacul gol

Masa de dimineata (cel putin una din variantele de mai jos ) :

- in general, lapte din soia sau normal mai slab impreuna cu fulgi simpli de diferite feluri + seminte de in + seminte de chia. Atentie la fulgii/musli cu diferite dulciuri

- branza slaba(cas,urda) cu ceai

- 1 pastila ulei de peste OMEGA 3

Gustare : ora 11

- fructe : kiwi, portocale, mere, avocado, struguri

Pranz : intre 12 si 14:30

- mancare gatita din legume(includ si soia uneori) + supa/ciorba tot din legume

Nota: la mancarea gatita am multe retete pe care nu le mai enumar ( sunt pe NET )


Gustare : ora 16:00 sau aproximativ

- fructe, alune sau echivalent (fistic,migdale,nuci)

Seara (una din variante cu exceptia seminte ): pina in ora 19:30

- salata verde cu rosii,ardei,branza slaba,ton in suc propriu + ulei de masline + 1 morcov

- lipie libaneza cu porumb si peste (uneori) + un fruct ( asta uneori o inversez cu dimineata )

- seminte coapte cu putina sau fara sare (100 g) ; da, imi plac foarte mult

- supa/ciorba daca la pranz nu am servit

- in plus, 1 pastila ulei de peste OMEGA 3

Am eliminat :

- ou din comert --> nesanatos complet

- cafea

- dulciuri : ciocolata,biscuiti,sucuri din comert dulci, zahar nu foloseam oricum,

- paine foarte putina si preferabil fara GLUTEN, care saboteaza eforturile de regim

Am adaugat codimente :

- somn mai mult cu lectura relaxanta de seara

- stres zilnic mult mai putin spre zero ( o viata am doar; probleme sunt la tot pasul )

Poate as mai adauga pe viitor o sculptare a fizicului( six pack sau cine mai stie ), dar am trecut deja, zic eu, de varsta adolescentei ;)

Sper ca am scris ceva util ....si pentru mine, sa-mi amintesc peste veacuri daca mai ramane site-ul in picioare ;)


Cateva poze
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu