duminică, 27 martie 2016

Din nou un WinterTRI individual - Cu o abordare detasata si profesionista



20 Februarie 2016

Vorbeam anul trecut de un altfel de triatlon si o spuneam de modul cum am abordat atunci : total relaxat, fara nicio pregatire si fara sa pot sa termin un bazin de 50 m in mod freestyle. Despre anul trecut am scris aici.

Anul acesta am trecut,sa zic, la un alt nivel ... metafizic ca sa citez din clasici. Competiția era doar normalitate și o bucurie matura total opusa celei din 2015 :) Entuziasmul din antrenamente si o luna și juma de învățat înotul in freestyle, mi-au arătat ca este atât de ușor sa zbori practic asa cum o fac cei din linia întâi la astfel de competiții. Cred ca într-o zi voi povesti cum am reușit in doua saptamani sa înot 500 m in 12 min când eu nu puteam nici 50 m fără sa ma opresc.Si tot in numai 2 săptămâni, am evoluat către mai mult de 1 km distanta de înot. Era fenomenal.Nu credeam in povesti de succes de pe net dar învățând și aplicând in fiecare zi tehnici și corecții, am avansat minute bune din 2 in 2 zile.
Încrezător la înot și alergător mai serios de doar câteva luni continue,bicicleta era floare la ureche.

Anul acesta, WinterTRI sărbătorea 5 ani și a fost o ediție aniversara. S-a si văzut in organizarea ca la carte in culoarele și zonele de tranziție bine delimitate și cu acces pe intervale orare. Nu se mai putea plimba nimeni cum dorea. Îmi place mult triatlonul asta. Are probele inversate si scurte : alergare(5 km pe trail), bicicleta(12 km sosea  + partial off-road) și înot(500 m in bazin olimpic).

Dar, in ciuda participării mele pt a doua oara la individual, am constatat ca încă nu știu detalii de finețe, in principal, ce sa fac intre tranziții și mai ales la cea către înot. Pe multi i-am văzut doar cu casca si ochelarii de înot care se mai și aburesc la intrare in bazin datorita diferenței de temperatura.Foarte pregătit, Ionut, in poza din dreapta, îmi povestea astfel de detalii.Se pare ca l-am depășit si pe el ca timp, in final.
Startul s-a dat pe serii decalate la 45 minute și a fost bine de tot.Aveam un număr de meseriaș : 10. Am fost mana iute la înscrieri. Ha ha ... Daca anul trecut m-au greșit in seria 1, acum eram deja in seria 2, putin mâhnit. Dar e mai bine, căci sentimentul avut la alergare era de alergător in prima linie.Cam nr. 6 sau 7 am fost la sosire. Abia in poza din stânga, văzui ca nu era nimeni in spate. Mai, sa fie ce talpa iute am fost ! Am terminat alergarea cu un pace de 4:30 ceea ce nu visam pe trail. Iar primii 2 km o luasem iepurește cu pace de 4:06 și 4:11 anormal pt mine chiar și pe sosea.

Se tot vorbea, la final, ca primii alergători din seria 1( cred ca primii 10 ), tăiaseră traseul de alergare pe final in lipsa unor organizatori întârziați pe traseu.Chiar și organizatorii au recunoscut. S-a decis sa rămână asa.Cert e ca s-au stabilit recorduri de timp la aceasta ediție , poate, "ajutate" de aceasta scurtătură.

Nu prea am stat pe gânduri la alergare și am ajuns repede, luat bicicleta fără sa-mi pun casca.Am ieșit din tranziție și am fost obligat sa stau sa-mi pun casca. N-am pierdut cine știe ce timp.Pe bicla totul normal având o viteza medie de 27,5 km/h cu ceva vânt pe anumite porțiuni. Oricum, o viteza mult mai buna ca in cazul participărilor mele la ștafeta. Chiar îmi zicea un prieten alergător din echipa de atunci :)
Totul bine, nu-mi venea sa cred ca termin și proba de bike. Pe total alergare și bicicleta aveam 50 min.Deja eram speriat dar abia așteptam înotul. Eram pregătit și încrezător. Anul trecut îmi tremurau toate cele pe bicla și gândurile ma năpădeau cu imagini de cârcei și înot pe spate cu scufundări.

Mi-am luat geanta pregătită și fuga din zona de tranziție către vestiarele de la bazin.Ma schimb destul de repede dar stau sa fac dus ca asa era frumos și precizat de organizatori. Dar, teoretic eram curat și frumos asa ca aud, la dus, strigătura lui Cladiu (din prima serie care terminase ) sa fug și sa las dusul. Musai, am fugit,am mai stat sa închei și geanta si sa o las la marginea bazinului si m-am băgat ușor ca o fata mare ;) Am pierdut cam 5 minute și ceva cu toată tranziția bike-înot. Pacat !

La 500 m , dădeam relaxat la un easy-pace asa cum învățasem și teoretic ieșeau 12 min și putin.Dar, stai ca ochelarii mi-au făcut surprize și intra apa la ochiul drept.M-am oprit de 3 ori la capăt de bazin sa scot apa. Si uite asa am terminat in 13 min și juma.Plus ridicatul din bazin și alergarea indoor până la sosirea de pe marginea bazinului, s-au făcut cam 18-19 minute.Cam penibil sa pierd atâta timp la tot ce înseamna înot. Si, timpul final a ajuns sa fie : 1h:10m:25s nemaipomenit pentru mine.
Anul trecut in mod relaxat aveam 1h:34m ,iar acum aproape 25 min îmbunatățire ?

Si cum i-am zis prietenului Bogdan ca voi depăși pe multi, mult mai experimentați la triatloane decât mine, asa a fost. Si cadou pentru el acest timp care a fost mai bun decât al unor persoane urmărite de el.Sper sa realizeze și el cândva acest timp bun.
Oricum, la final văzusem încurajările lui pe net/chat și faptul ca era uimit de evoluția mea de la primele 2 probe. Chiar și Bogdan C., participant și veche cunoștință, îmi zicea la masa ca sunt surprinzător și realizez lucruri atunci când vreau. Cred ca oricine poate :), totul depinde de modul de utilizare a resurselor proprii. Mulțumesc, Bogdanilor ;) !

Cu înotul voi continua. De fapt, e proba de inteligenta dintr-un triatlon.
Si văzând mocăiala mea la tranziția de înot și la înot, timpul s-ar fi îmbunătățit vizibil către 1h:05m.Data viitoare, nicio problema.Va veni de la sine mult mai bine căci bucuria adevărată o resimt altfel, iar timpii sunt doar repere trecătoare pe harta simțurilor și satisfacției unui efort normal.

Harta de mai jos, ceva mai tehnica decât cea a simțurilor ;) , indica cele 2 trasee de alergare și bicla cu timpul total înregistrat de ceasul meu și timpul oficial al organizatorilor.Ma bucur de achiziția inspirata a lui Fenix 3 de la Garmin.






Timp total : 1h:10m:25s

Loc : 85 / 337 la General ( primii 25,2% )
         24 / 74  la categorie ( primii 32,4%)

Poate la anul, dacă mai am chef și trec la niveluri nebănuite,metafizice,voi fi chiar in linia întâi ;)

Felicitări organizatorilor !

Mulțumesc prietenilor sportivi alături de care m-am simțit bine ! Pe data viitoare !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu